ikea-strul

Hej!


Vi har haft många turer med IKEA när det kommer till vår tvbänk.

1. Vi åkte och köpte innerlådor till vår tv bänk. Kom hem och inser att vi måttat fel.

2. Kontaktar IKEA via telefon som säger att vi inte kan skicka tillbaka via post, utan måste åka dit och lämna tillbaka lådorna. Eftersom närmaste IKEA ligger 30 mil bort känns det uteslutet. Beställer i samma veva över telefon exakt likadana lådor igen, fast i rätt mått.

3. Får avi på posten att våra nya lådor kommit. Hämtar dock inte ut dom mot postförskott, eftersom dom helt plötsligt kostar nästan 3000 kr (med andra ord; dubbelt så dyrt än vad hela bänken kostade), istället för 480 kr som det tidigare gick på. Går in på IKEA's hemsida och ser att personen i telefon som vi pratat med, har beställt ett par innerlådor för 300 kr/st istället för 80 kr/st. 

4. Eftersom vi inte hämtade ut paketet och det istället skickades tillbaka till IKEA (jojo, DÅ går det minsann) debiteras vi på 250 kr för lådor vi inte har beställt. 

5. Markus jobbarkompis åkte på IKEA i helgen och vi la in en beställning. Äntligen har vi fått våra lådor, efter ca 6 månaders strul.


Done.



Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback